5.6.12

om att sakna

när jag tänker på vad jag saknar så är det värmen. att du alltid hade en högre kroppstemperatur än jag och detta resulterade i att vi nästan aldrig behövde ha kläder på oss. om nätterna trodde jag ofta du hade feber. min ryggtavla blev fuktig mot din bröstkorg och du andades våta moln i mitt öra. jag var nästan alltid rädd att du var sjuk och jag frågade konstant hur du mådde. du svarade nästan aldrig bra.

du är att sitta i en säng mitt i vintern och känna tropiken. jag satt mellan dina ben, bakåtlutad som i en fåtölj. täcket agerade som en grotta runt oss och datorn var alltid påslagen. vi kollade ofta på tv-serier och jag levde på ciggareter och kladdkaka. jag saknar mest fem varma fingrar som varsamt snuddar vid den mjuka huden som sträcker sig över låret, och du viskar att jag är som vackrast på morgonen.

jag tänker att detta är det finaste minne jag har av dig.

2 kommentarer: