20.6.14

Sypeppen!



Jag har sytt min andra plagg här i livet och detta är mitt bidrag till Fredrikas underbara fenomen Sypeppen! En cirkelkjol av ett tyg jag köpte på röda korset här i danderyd. Det var betydligt svårare än vad jag trodde det skulle vara. Jag hade bestämt att ha resår i midjan för symaskinen jag lånar av Johans mamma har inte någon pressarfot för dragkedjor. Jag googlade och letade efter någon bra guide till hur man syr en kjol med resår i midjan men hittade inte någon som passade så jag freestylade lite och fick göra om typ hundra gånger tills det blev någorlunda bra. Lärde mig lite på vägen och det är väl det viktigaste. Känns så himla kul att börja sy kläder! Måste bara spara ihop till en egen symaskin, börjar kännas aktuellt.




2 kommentarer:

  1. Åh vilken ljuvlig kjol! Vill sy en likadan NU! :D

    SvaraRadera
  2. Tycker verkligen om hur mönstret går i diagonaler istället för rakt ner - som en hade kunnat vänta. Kalasfint makat!

    SvaraRadera