5.8.14

Solpeppen!

Denna gången med har Fredrika, från bloggen Fredrika på vinden, Solpepp som tema för hennes underbara sypeppen!  Jag har verken orkat eller tänkt på att sy några kläder. Har sytt upp lite shorts och kjolar men inte orkat leta reda på ett tyg till ett helt nytt klädesplagg. Istället så har jag sytt solglasögonfodral! Jag använde mig av denna guide. 

Först klipper man ut alla delarna, finns ju oändligt med val av mönster på fodralet. Ska nog göra ett till med en sol på. Jag har använt mig av vaxduk till fodralet och jeanstyg från ett par för små byxor till bokstäverna

Sen så superlimmar man fast sitt mönster. Jag råkade limma S:et lite för högt upp men sen så satt den ju där, var bara att acceptera. När klistret är tort syr en fast för extra stabilitet. Mycket klurigt, höll på att få psykbryt på detta

Rätsida mot rätsida och sy ihop!
Just det och vika ner den översta kanten och syr fast!




 Klaart! Jädra S alltså. Men turligen så syns det inte alls när det väl ligger ett par glasögon där i. Vilket det ska! Hade inte någon knapp eller liknande så detta går inte att stänga men fungerar fint ändå



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar