4.1.15

2015

Det här året vill jag:

 - sy en klänning
 - virka klart min pläd
 - brodera klart kudden
 - äta vegetariskt så mycket som möjligt
 - bara träna för att det är kul
 - läsa en bok i månaden
 - baka något nytt varje månad 
  - åka på tågluff
 - göra en hemlig dejt i månaden med johan


 - våga ta plats 
 - vara mig själv

Jag tänkte länge på om jag ville skriva ned några nyårs "önskningar" eller "löften" eller vad en nu vill kalla sånt här. Egentligen är det ofta ganska tramsigt och ouppnåeligt. Varje januari tänker alla samma sak. Jag ska gå ner i vikt, eller sluta röka eller börja äta nyttigare. Fungerar det någonsin för någon? Minns att jag läste någon gång att det är hälsosammare att ha ett mål i form av aktivitet. Så om en tar klassikerna att en vill gå ner i vikt kan löftet istället vara att en vill springa midnattsloppet eller något annat som kan sporra en att ta sig framåt mer än bara en siffra på vågen. För övrigt hatar jag hela konceptet med vågar. Ingen borde veta vad de väger. Är bara så himla onödigt. Var tvungen att väga mig när vi hyrde skidor i sälen och även om jag stod där och tänkte att det inte var någon big deal att jag kunde hantera detta så har den där jädra siffran hängt kvar. Nu vet jag liksom. Och nu vet jag att jag skulle kunna nå en annan, en längre. Men strunt i det. För jag duger som jag är. Oavsett vad detta skit samhälle med dessa skitnödiga värderingar försöker trycka in i mig. 

Nu valde jag att skriva ner några saker jag vill ska göras detta år. För listor och sådant gör mig glad. Jag måste ha något att sträva åt för att få något gjort. Det mesta på listan är saker jag vet kommer få gjort. Som ett sy en klänning. Men nu när det står där och skrivit i ett block så kanske jag ar tag i saken lite snabbare. Så kan jag stryka det sen och få känna mig duktig. Mest ser jag fram emot att börja läsa! Jag älskade att läsa när jag gick i gymnasiet. Eller ja enda sen jag lärde mig har jag älskar det. Senaste två år har det tyvärr fallit bort. Så nu ska jag börja. En bok i månaden utöver all kurslitteratur. Känns som ett realistiskt mål. Jag tänker att jag ska sammanfatta varje månad med hjälp av det mesta på denna lista. Kolla av vad jag läste för bok och vad jag lyckades baka. Denna månad vill jag göra en cheesecake! Åh och berätta vad jag och Johan har gjort. Denna månad är det min dag att hitta på något roligt på. Har redan bestämt vad vi ska göra. Viktigast jag tar med mig från 2014 är att vårda sina relationer. Så jädra viktigt. Visa att man bryr sig och sånt. 

Nu ska vi iväg på "par spelkväll". Feeling so old

Tudelu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar