28.1.15

Monthly Makers: Papper!

Ett gäng boggare har kommit på den super roliga idén monthly makers som ska vidga ens kreativa tänkande! Varje månad kommer en av bloggarna (12 stycken är dom sammanlagt, en till varje månad, smart!) välja att tema så har man några veckor på sig att skapa precis vad man vill kopplat till temat. Egentligen skulle allt vara upplagt och klart den 25:e men fy fan (ursäkta) vad genom kassa bilder jag tog. Eller, först tog jag bra bilder men dom råkade jag radera från minneskortet och sen har jag försökt ta nya. Det här med "naturligt ljus" när man bor på nedervåningen och allt utanför är grått? Går inte så bra. Efter mycket om och men lägger jag upp bilden jag la upp på instagram hehe för det är ju kul att vara med, ändock några dagar för sent!




































Papper var januaris tema och det var Un Veló som höll i hela kalset. Jag satt en kväll och klippte och klistrade ihop en kaktus. Använde bara material jag redan hade hemma annars kände jag att prestationsångesten hade spårat iväg totalt! Jag som mest sysslat med mjuka material tyckte detta var väldigt spännande och utmanande. Att klippa rakt liksom? Herre!

Åter till kurslitteraturens förlovade land!






7 kommentarer:

  1. Sjukt snyggt! Och känn ingen press på att vara klar den 25:e! Det är bara vi 12 som håller i det som har den tidspressen. Ni andra som vill hänga på kan fortsätta skapa ett tag till! Tror att Emelie skrev att hon samlar ihop allt till den 10:e februari, så det är gränsen hon satte för när hon ville sammanfatta! Så känner du att du vill hitta på mer, gör det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Himla kul grej ni kommit på!!

      Radera
  2. Alltså jag älskar verkligen den här lilla kaktuskrukan. Så himla fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir! Tack Sandra :)

      Radera
  3. Precis som Beatrice säger! :) Sjukt fin kaktus för övrigt! Jättefin tolkning av temat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super! Tack så mycket för fina orden :D

      Radera
  4. Ååh, vad roligt! Häftigt hur det kan bli så tredimensionellt med papper fastän de ligger platt! Love it :) Också superduper att du använder material som redan finns hemma - det tänker jag också sträva efter att göra genom hela det här projektet. Känns som ett bra sätt att sänka prestationskraven, styra inspirationen och kanske framför allt tömma förråden ;P
    Men foto/ljussituationen just nu är katastrofal! Tur att jag kunde scanna januaris bidrag...

    SvaraRadera