12.2.15

Två morgonbilder


Solen lyser äntligen in i vår lägenhet igen! Åh älskade sol. Lagar ägg sunny side up och äter med bönor och stekt tomat framför Supernatural. Det finaste med att studera är att kunna äta långa frukostar nästan varje dag. Avsluta med kaffet i soffan istället för hets svepa en halv kopp i hallen. Det enda lilla negativa med denna nyfunna sol är att alla fläckar och dammlager helt plötsligt dyker upp på hyllor och fönster. Känner att en vårstädning skulle sitta fint! Men inte riktigt än ;)

Lägesrapport då. I helgen var jag i Lund och satt på möten för att starta Fi studenter. Hängde även med världens bästa Ellie som jag inte träffat sen i somras. Roligt med en helg med stora kontraster. Gå från formella möten om stadgar och styrdokument till att dricka öl på karaoke bar och dansa i manetdräkt. Gå från att umgås med främlingar till att hänga med en av sina närmaste vänner!

Resten av veckan har jag pluggat och pluggat och sen pluggat lite mer. Jag fattar inte, verkligen fattar inte den här kursen. Den ger mig magknip och raseriutbrott. Vill bara att den ska vara över och att jag ska klara den. Måste jag komplitera något blir jag galen. Fy tusan för opedagogiska och dumma upplägg. Och detta ska vara från institutionen för pedagogik. HA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar