14.4.15

Vårt gamla skåp

Möbeln som vi har tv:en på här hemma och dvd filmer, xbox, nintendo och massa sladdar har tidigare stått hemma i min pappas hall. Det är en möbel som funnits där hela mitt liv. Den var alltså ganska fläckig och sliten när vi fick hem den hit. Har velat fram och tillbaka om vilken färg den skulle målas. Var inne på svart ett tag. Sen mörkgrå eller vit eller varför inte tejpa något fint mönster på den? JAg köpte tillslut två olika färger från panduro (burkarna på möbeln) och provmålade. Tyckte fortfarande det var så fruktansvärt svårt att bestämma vilken färg jag, och Johan, ville ha!

Men sen kom jag på att färg går ju att blanda (vilken snilleblixt) så jag blandade till den nyansen jag hade i huvudet!


Blev så himla nöjd!! Den är egentligen lite gråare än vad som syns på bilden. Insidan målade jag med den gråa färgen så att den blev lite mörkare. Jag blandade ihop direkt i platshållaren till rollern ca 1/4 grått och 3/4 av den ljust mintgröna färgen. Tyvärr tog den gråa burken slut men idag var jag och köpte mer. Hoppas bara jag kan blanda ihop rätt nyan nu till sista skåpdörren!

Märkte en dag senare att skåpet blev nästan exakt samma färg som våra dörrar! Sicken matchning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar