15.4.15

Min första klänning



Hej hej, här är jag. Jag har sytt min livs första klänning! Tyget köpte jag för kanske fem månader sen just till detta syfte men det blev aldrig av. Jag snöade in mig på att jag behövde köpa hem ett mönster först, att jag inte kunde göra en själv. Så i helgen, en mycket tråkigt söndag, fick jag spratt och bara körde på. Vad glad jag är att jag gjorde det!

Vad händer med bildkvaliteten?? ↓ ↓ ↓


Det är en a-linje klänning med en liten krage.



Den fick åka på direkt! Jag skulle åka ut och träffa min handledare på skolan där jag har min lärarpraktik. Himla mysigt att vara där igen. Ser verkligen, verkligen fram emot praktiken nu i maj.

✂  ♡  Det här är mitt bidrag till Fredrikas urtjusiga Sypepp!  ♡  ✂


3 kommentarer:

  1. Alltså den är sååå fin! Älskar tyget och färgerna. Känns som en riktig vår och sommarklänning. Bra jobbat av dig att bara köra på! Hur gjorde du med mönstret gjorde du helt på fria händer eller ritade du av nått färdigt plagg eller så?

    SvaraRadera