28.5.15

En dag i Uppsala

_MG_7988 I lördags hade jag familjeplaner! Min mamma skulle nämligen fylla år på söndagen och ville fira lite en dag i förväg. Mamma och hennes syster är tvillingar så för att slå två flugor i en smäll åkte vi till Uppsala där min mosters partner bor för att kunna fira med henne också! Själv bor mostern min i Gävle men Uppsala ligger så trevligt där i mitten. För att slå ytteliggare än fluga i smällen skulle vi kolla lite på brudklänningar då min mamma och hennes sambo Claes ska gifta sig i sommar!! Så himla kul! _MG_7946 Här har vi mamma min, alldelles snart 47 år och brud att bli. Dom ska gifta sig borgligt med middag och fest hemma för några få nära och kära. Jag har anmält mig själv till dekorera och planerare. Dom vill helst att "catering firman ska fixa allt" men då nästan skrek jag nej och bönade att få ordna med dukning och blommor och sådant. Sagt och gjort! Enda kluret är att jag kommer hem från tågluffen två dagar innan de gifter sig. Men på de två dagarna ska jag hinna ordna det mysigt och fint minsann. _MG_7938 _MG_7934_MG_7947 Vi började dagen med att äta lunch. Det var så grönskande och vackert överallt. _MG_7975 _MG_7978 Vi tittade i diverse butiker och kom fram till mamma helst vill handla en second hand klänning. En sommrig och mönstrad. _MG_7986 _MG_7981 Hela gänget! Tekla gömmer sig, hon vill absolut inte vara med på bild så då får hon slippa det :) Efter vi strosat runt vattnet och suckat och aah:at åt värmen och sommarkänslorna och allt sådant så begav vi oss mot min favoritplats, ikea!! _MG_7995 _MG_8001 Därefter för vi och fikade men det får vänta! Hoppas denna helg blir lika fin ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar