19.5.15

Lite från sistone

_MG_7851 _MG_7846

Det har nästan bara varit mulet och regn här. Ibland är det sol i någon timme. DÅ tittar jag ut genom fönstret och tänker attans. Sedan blir jag arg på mig själv. Irriterad på att jag låter något så banalt som vädret påverka mitt humör och min livskvalité. Men ändå kan jag inte sluta drömma om ett liv i ett annat land med varmare klimat. Eller att bara flytta till Malmö. Där är väl våren lite behagligare än här?
  _MG_7812_MG_7806

Vi har bjussat på födelsedagsbrunch för min grabb när han fyllde 25. Knytkalas och förfester. Känns som att jag diskar bort dagarna. Det står långsamt torkande blommar i hela rummet. Det har hänt så mycket kul nu i dagarna. Jag önskar jag mindes allt bättre. Att jag tog fler bilder och att jag skrev dagbok eller liknande.

Nu har jag min sista vecka på praktiken. Sedan har jag tre föreläsningar och sedan sommarlov. Om tre dagar ska jag tatuera mig. Jag ska hinna jobba, träffa min bokklubb och gå på hångelfest. Jag fick en bunt kläder från vänner och ena tröjan har suttit i symaskinen i fyra dagar. Ingenting blir någonsin klart, våra möbler är halvmålade. Om knappt fyra veckor flyger vi till Polen för att börja vår tågluff. En hel månad blir vi borta. Dagarna efter vi åter är hemma ska min mamma gifta sig.


2 kommentarer:

  1. Vilket fullspäckat försommarschema - men alltså jag tycker det låter härligt alltihop även om det kan vara jobbigt med för många lösa trådändar.
    Och jag tycker detaljerna i ditt hem är så himla magiska. Väldigt fina bilder!

    SvaraRadera