8.6.15

Tantoklafset

Iih vet ni vad? Snart åker vi! I morgon faktiskt! Hela denna måndag kommer gå till att tvätta (klart!), städa (ska börja dammsuga måste bara ta lite mer kaffe först...) och packa. Men först en liten titt på vad som hände i fredags! Det var nämligen så, att här i Stockholm, kändes det som den första riktiga sommar dagen. Efter en extremt svettig tur för att hämta ryggsäckarna och diverse små saker hos Johans mamma så drog jag av mig jeansen och på med kjolen. För nu kunde man äntligen vara barbent! Alltså den glädjen.

IMG_8102

Jag var så glad för hemma hos Johans mamma hittade jag inte bara min ryggsäck utan även min jeansjacka som varit borta sedan förra sommaren!!! Jag som haft sådan ledsen känsla i magen över att behöva lägga pengar på en nya jacka (och som jag har letat efter en snygg utan resultat) men så bara hängde den där i garderoben! Det är nämligen så att vi brukade bo hos Johans mamma och det var då den försvann. Men nu är vi återförenade och med jeansjackan på åkte jag in till Tanto.

_MG_8092
_MG_8133

Där hängde jag med mina vänner och låg och stekte min vinterbleka hy. Lika vit som tishan fick jag höra av Sanaz att jag var :)

_MG_8160

Efter en stunds häng i solan gick vi några meter bortåt till en kulle där som byggt upp en scen! Hela dagen var det folk som spelade och denna lilla gratis festival kallas för Tantoklafset.

_MG_8142

Hittade vänner och slog oss ner med dom.

_MG_8139 _MG_8149

Sanaz visar sin nya tatuering. Den är så j ä k l a snygg!!

Vi hängde kvar till det mörknade. Då tog jag mitt och mötte upp Johan för en öl vid gamla stan. Och det var den fredagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar