4.11.15

Torsdagen före halloween

Pumpakarvande

Förra veckan bjöd jag och Johan över tre kompisar för att karva pumpor. Vi passade även på att koka ärtsoppa och steka pannkakor, är det torsdag så är det! Eftersom två av gästerna är amerikaner så tyckte dom det var helknäppt att vi åt pannkakor med grädde och sylt till middag. Men alltså det är verkligen min favorit, frasiga pannkakor med hallonsylt. Man smäller ju av. Det var första gången jag och Johan karvade pumpa, till grabbarnas stora chock, så dom fick lära oss lite trix. TJ hade köpt en grönaktig pumpa, fräsigt!
  Pumpakarvande

Matt en gigantisk pumpa!

Pumpakarvande Pumpakarvande

Och Johan och jag lite mindre.
  Pumpakarvande

Otroligt kul att ses på mat och skapande så här! Något som jag tycker behöver göras oftare denna senhöst och vinter. Det finns en speciell känsla av värme och glädje i sådana kvällar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar