25.3.16

Att försöka påskdekorera som en pensionär

påsk

Glad påsk! Innan jag visar de sista bilderna från resan ville jag inflika med lite påskdekorationer här på långfredagen. Min inspo för denna påsk är kort och gott mormor och farmor. Jag har besökt lokala röda korset, knyckt grenar från kungens mark och ordnat ihop lite från pappersförråden. Dessa kycklingar är så där perfekt fulsöta och jag tänker att dom blir ett härligt inslag att plocka fram påsk efter påsk!
  påskpåsk

Dom små påskliljorna började blomma bara någon timme efter jag kommit hem. Tackar florsiten som på plats hjälpte mig plocka lökarna ur krukan och försiktigt placera ner dom i kycklingarna. Han tyckte dom var jätte fina :)) Förra årets DIY-pynt åkte fram. Det är servetter som är pålimmade på riktiga urblåsta ägg. Tjusigt!
  påskpåsk påsk

Små gula och vita virkade dukar. Tänker ofta på alla dukar som en för får en tia på loppis. Alla timmar och alla kvinnoöden. Kan även vara för att jag läser den eminenta bokserien om Maj skriven Kristina Sandberg av just nu och tänker på de äldre generationer som inte hade något val när hemmafrun var idealet. Tänk allt detta jobb som inte längre värderas. Jag önskar flera ville ta sig an dessa virkade, broderade eller knypplade dukar hemma. Kanske kan man få tag på några ens egen mor-farmödrar har gjort?
  påskpåsk

Bilderna är från lite olika tillfällen och igår köpte jag nya tulpaner och slängde dom vissnade som kunde spanas på övriga bilder. Påbörjade även en liten äggmålning i morse. Dom blir ljust ljust gråblåa, även om det inte syns så bra på bilden. Tänker små guldprickar på det. Får se hur det tar sig under dagen.

Jag hoppas ni får en jätte fin helg och glöm inte att det är våffeldagen i dag! Ät nått gott! Även om det är godis, våfflor, påskmat eller något helt annat.



1 kommentar:

  1. Åh, ÄLSKAR att du påskyndar, vi hade inget pynt överhuvudtaget i år (inte ens en sådan godishöna du vet)!

    SvaraRadera