9.3.16

Göra det gamla till något bättre; en bokhylla som passar in

remake

För en sisådär två veckor sedan åkte jag och handlade vit färg, 3 träskivor och ny maskeringstejp. Det var nämligen tid att göra om byhyllan vi har uppskruvad på väggen till något jag (och förhoppningsvis Johan ehe) tycker passar bättre och är finare! Bokhyllan hade svarta konsoler och vita träskivor. Inget fel med det men kände att det inte var helt rätt för rummet. Jag hade blickarna mot något mer *naturligt* och sen som en gåva var februari månads Monthly Makers tema trä. Inspirerad av temat bestämde jag mig för att ha obehandlade enkla träskivor som hyllplan och att måla om de svarta konsolerna till vita.

IMG_2221 IMG_2209 IMG_1975-2

Och så här blev det! Har tyvärr inte några vettiga bilder fram ifrån. Alla de bilderna jag tog blev oskarpa i denna mörka grotta till lägenhet men små glimtar fungerar ju fint det med. Blev jätte nöjd med resultatet och det smälter in mycket bättre i rummet nu. Det här skulle förutom en fin bokhylla bli mitt bidrag till Monthly Makers men jag glömde, eller orkade inte stressa med fotografering innan Spanien resan, göra ett inlägg i tid. Himla glad över temat trä ändå vilket fick mig att ta tummen ur och fixa hyllan. Coolingen på bilden är för övrigt jag :))

Nu hoppas jag på att faktiskt vara med ordentligt i denna månads upplaga av Monthly Makers. För det är en sådan otroligt bra grej!



2 kommentarer:

  1. Åh men vad fint att temat inspirerade dig till att ta tag i något du vill få gjort - oavsett om du redovisade det inom tidsramen eller ej! Så himla bra och härlig grej :) Och vad fint det blev! Luftigt och ljust - vilket ju kan behövas om en bor mörkt.
    Min favoritgrej är nog ändå bilden på dig som liten. Så himla fantastisk!!

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt och så fint det ser ut att ha blivit :)

    SvaraRadera