28.12.16

Juldagsmorgon

IMG_4621 IMG_4610
God Morgon!

Såhär mörkt och stökigt var det på julaftons morgon när jag och killen jag bor med åt frukost tillsammans. Och bytte klappar. För sedan skulle herrn till jobbet och jag väntade tålmodigt (eller nja, kanske ringde jag ett tretal gånger och undrade var tusen de höll hus) på min skjuts upp till mormor. Jag har längtat hela december för att få åka och hälsa på. Det var alldeles för länge sedan jag träffade min mormor, hennes man och deras hund. Mormor bor i en liten by utanför Sandviken. Mormor är en riktig fena när det kommer till att handarbete. Hon stickar sockor, virkar plädar och syr tomtar som sitter i varje vrå av huset. Så lagar hon den godaste julmaten. Mormor har givit mig både beskrivningen till min egen pläd och receptet på den absolut godaste cheesecaken. Tack mormor!
  IMG_4488IMG_4623
Av världens finaste Johan fick jag precis vad jag hade önskat mig, alla åtta Harry Potter filmerna!! Nu jevlar blir det filmtittande. Det har redan börjat då vi har precis har kollat klart på tredje filmen och jag kan nöjt konstatera att detta har varit de bästa mellandagarna hitilst. Förutom att vi båda varit dunderförkylda och haft rejäl huvudverk förstås. Detta hade vi nog både kunnat leva utan. Men att jäsa i soffan med Harry, Ron och Hermione är verkligen precis så jag vill spendera min påhittade ledighet. Jobbet kallar, tentan stressar. Men jag tänker, faktiskt, ta det lite långsammare i några dagar till. Jag tror det är bäst så, för psyket alltså, att ta helt ledigt några dagar efter en termins med slit för att på fullaste allvar orka med nästa termin. Om jag bara tar det lugnt nu så kan jag efter nyår faktiskt motivera mig själv till att sitta mellan kl.9 och kl.16 och råplugga och läsa och skriva snitsiga formulering i min tenta som ska in där i mitten av januari.

Johan då, jodå han fick en superfin gåva av mig. Här kommer rimmet så får man gissa hehehe..
Jag har smusslat och gömt
Vad jag planerat och tömt
Hela kontot på din klapp
Nu får vi leva på rapp
Yo yo kanske vi skratta eller gråta
Yo yo livet är en gåta
Praise the lord, jag älskar dig
Halleluja, en present från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar